Kanchenzonga, Trekking in the Indian Himalayas

Yuksom is very near to the second highest mountain of the world: Kanchenzonga or as the local people call it: Sleeping Buddha. It’s more dan 8,5 kilometre high. The whole area is a beautifull national park.

woensdag 29 oktober 2008

12 oktober Arequipa

Van de busreis kan ik me momenteel niet zoveel herinneren.
Het is nu zondag en we zitten in Arequipa. Hopelijk gaan de winkels wel open want dit schijnt de plek te doen om inkopen te doen. In elk geval waren vanochtend (zon op om 5:00 en we zijn buiten geweest van 6:00 tot 8:00) de winkels nog schrikbarend dicht. Gisteravond nog een winkel in het centrum, Plaza las Armas geweest. Hij had een goede collectie maar was meer dan twee keer zo duur als Cruz del Condor, dus uiteindelijk niets gekocht. Voor mijn gewicht hoef ik niet zo op te passen..ik heb tenslotte maar 12 kilo meegenomen naar Peru. Weliswaar nog veel. Hopelijk heb ik mijn bergschoenen nog nodig, want volgens mij kan ik ook met gewone schoenen volstaan. We zijn hier minder dan een dag dus we hebben het wat slecht gepland om op zondag hier te zijn. In elk geval lijkt elke plek beter dan Lima om er te zijn. Hier kun je gewoon zonder probleemen over straat lopen.
Vandaag zijn er erg veel kerkdiensten, eentje om 6:00 en dan is de volgende al om 7:00 en dan 8:00 en 9:00
Je kunt dus wel acht keer op een dag naar de kerk.
Veel gebouwen zien er nog al verwaarloosd uit. Hier koop ik een typische Peruaanse ketting. Nu ik weer in Nederland ben spijt het me dat ik er niet wat meer van gekocht heb..net als halskettinkjes en oorbellen..die kun je altijd nog cadeau doen..niet waar. En voor 3 soles (ongeveer 1$ of 75 cent, de koers van de Euro was de eerste week erg goed, 1 EUR = 4.14 Soles) heb je al een ketting..tenzij je in Puerto Menaldo koopt, waar ze het wisselgeld weer niet terug wilden geven..
Met de bus reizen hier is echt een crime. De stoelen zijn hier echt te klein.
Vanmiddag gaan we naar Cuzco.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage