Kanchenzonga, Trekking in the Indian Himalayas

Yuksom is very near to the second highest mountain of the world: Kanchenzonga or as the local people call it: Sleeping Buddha. It’s more dan 8,5 kilometre high. The whole area is a beautifull national park.

donderdag 30 oktober 2008

27 oktober Airbus 330 Naar Caracas

Op 27 oktober is dan de dag dat we weer terug vliegen. Ondertussen hebben we al de nodige vluchten gemaakt..en in Peru zelf kwamen we altijd bij de nooduitgang te zitten. Wat dat betreft heeft LAN (LAN Airlines S.A. NYSE: LFL is an airline based in Santiago, Chile. It is the principal Chilean airline and one of the largest in South America, with flights to Latin America, United States, Canada, the Caribbean, Oceania, and Europe. It is a member of the Oneworld airline alliance, Línea Aérea Nacional de Chile (LAN Chile))
tot nog toe altijd het beste met ons voor gehad,ze checkten ons altijd voordeling in.

Eerst vliegen we met een A321 TACA (gebaseerd in El Salvador...! TACA is an international airline headquartered in San Salvador, El Salvador. Comprised by a group of five combined Central American airlines, originally an acronym of Transportes Aéreos Centroamericanos (Central American Air Transport), it now stands for Transportes Aéreos del Continente Americano (Air Transport of the American Continent), reflecting its expansion to North, Central, South America and the Caribbean. It flies to 39 destinations in 22 different countries.)
Het bevestigen van de vlucht via internet levert nog al wat problemen. We zijn dan ook dankbaar dat JOKER uit Belgie dit voor ons doet...want wij komen die menuoptie maar niet tegen en belllen naar het kantoor in Lima werkt ook al niet.

De landing in Caracas gaat prima.
Wel besluit de piloot al snel te gaan remmen zodat we wel heel snel stil staan. Op zich komt dat goed uit want de Airbus 330 wordt wel heel ver van de luchthaven geparkeerd zodat we een heel stuk met de bus moeten. Dit keer is het geen brede bus. Was het nu op de luchthaven van Caracas dat we in een hele brede bus, wel 3m breed, vervoerd werden ?
Later zal ik me er toch wat over verbazen..want er lijkt maar een brede landingsstrook te zijn..hopelijk waait de wind hier dan elke keer uit de juiste hoek. De landinsstrook lijkt niet zo lang te zijn maar gezien de 747 toestellen zal dit toch wel meevallen.
Caracas is toch een druk vliegveld, elke drie minuten land er wel een toestel..hoe klein ook..en dat had ik niet verwacht. Bij de toestellen zit volgens mij ook een vliegboot..met maarliefst drie motoren, waaronder een hoog in het kielvlak.


Deze vakantie vlieg ik voor het eerst met een 747.
De Boeing 747-400 heeft mijn hart gestolen..er zit een bar in zodat je zelf je drankjes op kunt halen en zo ook aan je nodige beweging komt. Daarnaast zitten in deze Boeing wel heel veel toiletten. In eerste instantie loop ik naar de Business class die wel een echt ruim toilet met allerlei verfrissingsdoekjes, zeepjes en wattenstokjes hebben. Maar ook het burger toilet is heel behoorlijk en ruim.
Je hoeft in elk geval niet te bukken.
De terugreis heeft een enorm lage bezetting..ik denk dat 70% van de stoelen leeg zijn. Dit maakt het werk voor de stewardessen erg relaxed...behalve bij de start..die enorm uitloopt...waardoor het opwarmen van het eten ook lastig is. Tijdens het wachten op de startbaan gaan er allerlei kastjes open en dicht...en het wachten duurt ook nog 20-30min ook...Het wordt erg de vraag of we onze TGV van 10:30 naar Brussels Midi nog gaan halen.
Gelukkig hebben we al wel een TGV ticket gekregen in Caracas..die is al vast binnen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage