Kanchenzonga, Trekking in the Indian Himalayas

Yuksom is very near to the second highest mountain of the world: Kanchenzonga or as the local people call it: Sleeping Buddha. It’s more dan 8,5 kilometre high. The whole area is a beautifull national park.

vrijdag 31 oktober 2008

18-22 oktober Albergue Municipal

Hostel 'Albergue Municipal'
Hostelling International
Kiskapata Nr 240
Wijk: San Cristobal
Cusco (Peru)
Telf: 252506
albergue@municusco.gob.be

Dit hostel is niet alleen goed gepreisd (15 soles, $5 per nacht of 4 EUR per nacht) maar heeft ook een eigen televisie en een ruime ontvangst waar je goed kunt zitten.

Het ligt nogal hoog tegen de bergen op..vlak bij de vier Inca monumenten die Cusco rijk zijn. Met name Sacsayhuamán ruines liggen vlak bij.
Het is erg schoon. De vloer van de gemeenschappelijke bovenruimte wordt volgens mij wel vier keer per dag schoongemaakt..en dat terwijl voornamelijk mannen dit hostel runnen..
Wel is er geen verwarming..wat het nogal koud maakt als je 's ochtends op tijd opstaat. Tegen die tijd merk je echt dat je op 3200m hoogte zit. Iets wat je niet zou denken. Staande op Macchu Pucci zou je denken dat je hoger bent dan Cusco, maar dat is zeker niet waar, de top van Macchu Pucci ligt zelfs 800m lager dan Cusco!!

Enige smet is dat ik juist in dit hostel mijn portomonee kwijt geraakt ben..waarschijnlijk heb ik hem voor de TV gelegd nadat ik geld gewisseld had..in elk geval was ik hem 2 uur later kwijt..Vast gevonden door een groep luidruchtige Peruaantjes die een uur eerder het hostel binnen gestormd waren.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage